Тема «Будова слова. Словотвір. Орфографія»
1.Словотвір– це: а) розділ, який вивчає значущі частини слова; б) розділ, який вивчає способи творення слів; в) розділ, який вивчає будову слів 2.Спосіб творення слів, при якому відкидаються значущі частини : а) префіксальний; б) скорочення слів; в) безафіксний 3.Способом складання основ утворене слово: а) прикордонник; б) землетрус; в) ДАІ 4. Виконати словотвірний розбір слова – значить: а) визначити кількість букв і звуків; б) визначити значущі частини слова; в) визначити твірну основу і словотворчі засоби 5. Афіксальними способами словотворення є: а)складання слів та основ; б) префіксальний, суфіксальний, префіксально-суфіксальний; в) відкидання значущих частин слова
6. Способом скорочення утворене слово: а) пів-Англії; б) південно-західний; в) ООН 7.Укажіть рядок, у якому всі слова є спільнокореневими. А Доїти, дійка, доярка, доїдати. Б Коло, колодязь, колос, коли¬санка. В Знання, пізнати, знамена, зна¬ний. Г Комплект, укомплектувати, комп¬лімент, Комплекс. Д Коса, косити, косовище, ко¬сарка. 8. Укажіть рядок, у якому всі слова мають нульове закінчення. А Синій, таксі, портрет, ніччю. Б Добробут, по-моєму, сном, блис¬кавицею. В Вітромір, телевізор, вітер,стіл. Г Дідусь, мудрістю, сміятися, добре. Д Водій, премудрість, деколи, пи¬тати. 9. Визначте рядок, у якому всі слова мають однакову будову. А Заморозки, по-сусідськи, роз¬писка. Б Безбарвний, підтримати, підпи¬саний. В Серденько, житечко, товариство. Г Розійдіться, вкриваєшся, роз¬бігся. Д Мускулястий, плямистий, роз¬фарбований. 10.Визначте рядок, у якому всі слова є незмінними. А Таксі, рагу, пальто, добре. Б Кенгуру, конферансьє, сирота, пюре. В По-українськи, колібрі, іноді, метро. Г Згарячу, шасі, кафе, метр. Д Ураз, пішки, дебют, журі! 11. Вкажіть речення, у якому виділене слово утворено способом переходу однієї частини мови в іншу. А У ледачого хазяїна і чоботи з ніг украдуть. Б Помітно оголилися дерева. В Черниш дивився на поранених майже з побожною шаною. Д Черговий учень запізнився на урок. 12. Знайдіть і вкажіть рядок, у якому група спільнокореневих слів утворює словотвірний ланцюжок. А Іти, прийти, пройтися. Б Ловити, зловити, зловлений. В Кошений, косити, коса. Г Превеликий, велич, величезний. Д Гра, гральний, грати. 13.Визначте рядок, у якому всі слова утворені префіксальним способом. А Переховати, пів'яблука, водо¬канал. Б Захід, першокласник, насипати. В весело, ніхто, увесь. Г Пів-Одеси, дит'ясла, екс-прези¬дент. Д Відселений, прадід, насипати. 14. Визначте рядок, у якому всі слова утворені суфіксальним способом. А Ловити, сонячний, білий. Б Синіючий, спалений, казка. В Обвислий, оголений, збитий. Г Дубок, ніжніший, книгар. Д Змити, зів'ялий, заношений 15. Укажіть складноскорочене сло¬во, у якому допущено орфографіч¬ну помилку. А НЛО БУПА В ПТУ ГТов. Д ВНЗ 16. Укажіть рядок, у якому не всі слова утворено способом скла¬дання. А Трипроцентний, універмаг, сіль¬ськогосподарський. Б Більш-менш, райком, лісосплав. В Зоологія, агромінімум, агітпункт. Г Анічичирк, аеродром, грушо¬видний. Д Агрокультура, держконтроль, життєпис. 17.Визначте, від якого з поданих словосполучень утворене складноскорочене слово пишеться з малої літери. А Театр юного глядача Б Організація Об'єднаних Націй В Донецький басейн Г Запис актів громадського стану Д Співдружність Незалежних Держав 18.В якому рядку в усіх іменни¬ків при утворенні прикметників за допомогою суфікса -ськ- відбу¬вається чергування приголосних?
А Козак, товариш, студент, моло¬дець. Б Боягуз, ударник, Київ, інтелігент. В Запоріжжя, Петербург, Галичина. Г Ткач, люд, брат. Д Завод, громада, Кривий Ріг. |